Педагогіка вищої школи (025 Музичне мистецтво)

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
93Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
916

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
916

Опис курсу

Дисципліна «Педагогіка вищої школи» є нормативною дисципліною за галуззю знань 02 Культура і мистецтво зі спеціальності 025 Музичне мистецтво.

Курс дає учасникам необхідні знання для виконання обов’язків викладача вищої школи під час педагогічної практики. Тому у курсі представлено як огляд концепцій психолого-педагогічної науки, так і процесів та інструментів, які потрібні для розв’язання психолого-педагогічних завдань у діяльності викладача вищої школи.

Метою вивчення нормативної дисципліни «Педагогіка вищої школи» є навчити студентів основ педагогіки вищої школи, ознайомити зі специфікою навчального процесу в Україні, функціями та особливостями професійної педагогічної діяльності викладача вищої школи.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

  1. Ознайомити магістрантів з основами науки, історією та дидактикою вищої школи.
  2. Розглянути шляхи розвитку провідних університетів в Україні та світі, концептуальні моделі університетської освіти, визначив «ідею університету» як інноваційного закладу.
  3. Навчити організовувати навчальний процес у вищій школі, налагоджувати взаємодію на засадах глибокої поваги до студентів, застосовуючи сучасні технології, методи, форми та засоби.
  4. Ознайомити зі змістом та функціями професійно-педагогічної діяльності викладача вищої школи, сутнісними характеристиками його професіограми.

Після завершення цього курсу студент буде:

знати:

  • тенденції розвитку педагогіки вищої школи;
  • методи науково-педагогічних досліджень у вищій школі;
  • сутність, структуру та особливості процесу навчання у вищій школі;
  • особливості формування суб’єктно-суб’єктного освітнього середовища засобами інноваційних педагогічних технологій;

уміти:

  • впроваджувати методи науково-педагогічного дослідження;
  • розвивати мотивацію студентів до змісту навчального матеріалу;
  • визначати мотиви та цілі діяльності, що лежать в основі компонування змісту освіти;
  • впроваджувати на заняттях сучасні методи та засоби навчання;
  • застосовувати й розвивати загальні уміння організації освітнього процесу із застосуванням інноваційних освітніх технологій;
  • сприймати та розуміти поведінку студентів;
  • застосовувати позитивні рівні спілкування.

Завдання дисципліни передбачають формування загальних та фахових компетентностей спеціальності:

ЗК2. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК3. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК7.Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК9. Здатність працювати автономно.

ФК1. Здатність створювати, реалізовувати і висловлювати свої власні художні концепції.
ФК5. Здатність збирати та аналізувати, синтезувати художню інформацію та застосовувати її для теоретичної, виконавської, педагогічної інтерпретації.
ФК6. Здатність викладати спеціальні дисципліни в закладах освіти з урахуванням цілей навчання, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти.
ФК8. Здатність взаємодіяти з аудиторією для донесення музичного матеріалу, вільно і впевнено репрезентувати свої ідеї (художню інтерпретацію) під час публічного виступу.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен досягти таких ПРОГРАМНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ навчання:

ПРН1. Володіти професійними навичками виконавської, творчої та педагогічної діяльності.
ПРН6. Володіти музично-аналітичними навичками жанрово- стильової та образно-емоційної атрибуції музичного твору при створенні виконавських, музикознавчих та педагогічних інтерпретацій.
ПРН10. Приймати ефективні рішення в галузі культури і мистецтва, аналізувати альтернативи та оцінювати ризики.

Рекомендована література

Базова

  1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи. Історія. Теорія. Курс лекцій: модульне навчання : навч. посіб./ А. М. Алексюк. Київ : ІСДО,
  2. Біляковська О.О. Дидактика вищої школи: навч. посіб. / О.О. Біляковська, І.Я. Мищишин, С.Б. Цюра. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2013.
  3. Галузинський В.М., Євтух М.Б. Основи педагогіки і психології вищої школи / В.М. Галузинський, М.Б. Євтух. Київ,
  4. Дроздова І.П. Навчальний посібник із курсу “Методика викладання, педагогіка та психологія вищої освіти”/ І.П.Дроздова. – Харків: ХНАМГ,
  5. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. / А.І.Кузьмінський. Київ, 2005.
  6. Мороз О.Г. Педагогіка і психологія вищої школи: навч. посіб. / О.Г. Мороз, О.С. Падалка, В.І. Юрченко; за заг. ред. О.Г. Мороза. Київ. НПУ
  7. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. [для студ. вищ.навч. закл.]/ В.Л. Ортинський. Київ: Центр учбової літератури,
  8. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник. Одеса: ПДПУ імені К.Д. Ушинського,
  9. П’ятакова Г. П. Тенденції дидактичної підготовки магістрів філологів в університетах країн Вишеградської групи: монографія. Львів: Видав. центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2020. 496 с.
  10. Філософія освіти ХХІ століття: проблеми і перспективи: Методол. семінар, 22 листопада 2000 р. Зб. наук. праць. Вип. 3 / За заг. ред. В. Андрущенка. Київ: Знання, 2000.
  11. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник. Київ,
  12. Чернілевський Д.В. Педагогіка та психологія вищої школи/ Д.В. Чернілевський, В.І. Томчук. Вінниця: Вінницький соціально- економічний інститут Університету Україна,
  13. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково- дослідницької діяльності: Підручник. Київ,

Допоміжна

  1. Андрущенко В. Основні тенденції розвитку вищої освіти на рубежі століть / В. Андрущенко. Вища освіта України. 2001. – № – С 11–17.
  2. Галузинський В.М., Євтух М.Б. Педагогіка: теорія та історія / В.М. Галузинський, М.Б. Євтух. Київ,
  3. Вишневський О.    Теоретичні    основи    педагогіки/ О.І.Вишневський. Дрогобич,
  4. Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки/ О.І.Вишневський. Посібник. Дрогобич,
  5. Ващенко Г. Вибрані педагогічні твори / Г. Ващенко. Львів,
  6. Ващенко Г. Виховний ідеал / Г. Ващенко. Полтава,
  7. Ващенко Г. Загальні методи навчання / Г. Ващенко. Київ,
  8. Ідея університету : антологія. Львів,
  9. Корсак К. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і дипломів/ К. Корсак. Київ,\
  10. Кремень В.Г. Філософія освіти XXI століття. Освіта України. 2002. – 28 грудня
  11. Малафіїк І. В. Дидактика новітньої школи: Навч. посібник. Київ: Видавн. дім “Слово”, 2015.
  12. Мещанінов О.П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні / О. П. Мещанінов. Монографія. Миколаїв,
  13. Пєхота О.М. Освітні технології / О. М. Пєхота. Київ,
  14. П’ятакова Г.П. Технологія інтерактивного навчання у вищій школі : навчально – метод. посібник / Г. П. П’ятакова. Львів: ЛНУ імені Івана Франка,
  15. Сайт Львівського національного університету імені Івана Франка. Стратегія 2021–2025. URL: https://lnu.edu.ua/wp- content/uploads/2021/03/strategy-2021-2025.pdf.
  16. Савельєв В. П. Вища освіта України у проблемній ситуації ХХІ ст.: соціологічний аналіз // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – Серія “Соціологія. Психологія. Педагогіка”. – Вища освіта України – Додаток 4, том ІІ (14). – 2009.– Тематичний випуск №3 “Вища освіта України у контексті інтеґрації до європейського освітнього простору”. – С. 6–12.
  17. Сисоєва С. О., Кристопчук Т. Є. Освітні системи країн Європейського Союзу: загальна характеристика: навчальний посібник / С.О. Сисоєва, Т.Є. Кристопчук; Київський університет імені Бориса Грінченка. – Рівне: Овід, – 352 c.
  18. Сова М О. Проблеми розвитку вищої освіти України в контексті євроінтеґрації // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – Серія “Соціологія. Психологія. Педагогіка”. Вища освіта України. – Додаток 4, том ІІ (14) – 2009 р.– Тематичний випуск №3 “Вища освіта України у контексті інтеґрації до європейського освітнього простору”. – С. 113–117.

Законодавчі документи про освіту

  1. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій». URL: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF/paran12.
  2. Про вищу освіту: Закон України від 07.2014 №1556-VII. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
  3. Про освіту: Закон України від 09.2017 № № 2145-VIII. URL: http://osvita.ua/legislation/law/2231/list/1.
  4. Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти: постанова Кабінету Міністрів України від 7 липня 2021 р. № URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/762-2021-%D0%BF#Text

Силабус:

Завантажити силабус