Майстерність актора (магістр)
Тип: Нормативний
Кафедра: театрознавства та акторської майстерності
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 8 | Іспит |
10 | 10 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 32 | Мисак Ю. О. | КМА-1м |
10 | 48 | Мисак Ю. О. | КМА-1м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 32 | КМА-1м | Мисак Ю. О. |
10 | 48 | КМА-1м | Мисак Ю. О. |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб виявити і розкрити творчу індивідуальність актора, виховати почуття творчої відповідальності, наполегливості, точності при виконанні сценічного завдання, а також прищепити здатність до самостійної роботи. Тому в курсі представлені процеси та інструменти, які потрібні для набуття високого кваліфікаційного рівня професійності актора.
Метою вивчення нормативної дисципліни «Майстерність актора» є поглиблене навчання акторів з першим (бакалаврським) рівнем освіти, які добре володіють основами акторської майстерності, мають перспективу до подальшого творчого зросту на професійній сцені і будуть цілком підготовлені до вирішення різноманітних художніх завдань, які сьогодні прагне широко виявити український театр.
Після завершення цього курсу студент буде :
Знати:
Основи системи Костянтина Станіславського.
Методи акторського виховання, розроблені реформатором українського театру Лесем Курбасом.
Творчість В. Мейєрхольда, Є. Вахтангова, А. Арто, Б. Брехта, О. Товстоногова, М. Мельтініса, П. Брука, В. Ґротовського, Є. Барби та інших видатних митців ХХ століття.
Вміти:
Використовувати у своїй роботі відкриті ними методологічні підходи і закони при розв’язанні творчих проблем.
Використовувати матеріал життєвих і мистецьких спостережень у роботі над етюдами та ролями.
Вивчати власну психофізичну природу відкривати у ній не опановані сторони і оволодівати ними.
Розвивати творчу уяву і фантазію, самостійну роботу думки.
Проводити самостійний розбір п’єси та ролі
Рекомендована література
- Варпаховський Л. В. Наблюдения. Анализ. Опыт. – М., 1978
- Василько В.С. Про перевтілення в мистецтво актора. – К., 1962
- Василько В.С. Фрагменти режисури. – К., 1976
- Вахтангов Е. Б. Материалы и статьи. – М., 1984
- Гиппиус. С.В. Гимнастика чуств. – М., 1967
- Голубовский Б. Г. Наблюдения. Этюд. Образ. – М., 1990
- Горчаков Н.М. Режиссерские уроки К.С. Станиславского., М., 1952
- Захава Б. Е. Мастерство актера и режиссера. – М., 1978
- Кнебель М. О. О действенном анализе пьесы и роли. – М., 1959
- Корогодский З. Я. Этюд и школа., М., 1975
- Корогодский З. Э. Первый год. Начало. – М., 1973
- Кропивницький М. Л. Збірник статей, спогадів, матеріалів., К., 1966
- Курбас Л. Спогади сучасників. Збірник статей. – К., 1969
- Курбас Л. “Березіль”: із творчої спадщини//Упорядкування і примітки М. Лабінського. – К., 1988
- Курбас Л. У театральній діяльності, в оцінках сучасників, документах// Упоряд. І примітки О. Зінкевич.: “Смолоскип”. – Балтімор-Торонто, 1989
- Мар’яненко І. О. Минуле українського театру. – К., 1953
- Мейерхольд В. Э. Творческое наследие. – М., 1978
- “Молодий театр”. Генеза, завдання. Шляхи. Статті, спогади, матеріали//Упорядкув. Вступна стаття М. Лабінського. – К., 1991
- Немирович-Данченко В. И. О творчестве актера. – М., 1984
- Паламишев А. М. Мастерство режиссера. Действенный анализ пиесы. – М., 1982
- Пилипчик Р. Я. Микола Садовський у спогадах сучасників. – К., 1984
- Ревуцький Дм. Живе слово. Теорія виразного читання для школи / Вступне слово В. Ревуцький, передмова Б. Козак, ред. Н. Бічуя – Львів: Вид-во ЛНУ, 2001. – 200 с
- Садовський І. К. Мої театральні згадки. – К., 1956
- Саксаганський П.К. Думи про театр. – К., 1956
- Станиславский К.С. Собрание сочинений в 8-и томах. – М, 1954-1967
- Таиров А.Я. Записка режиссера. Статьи. Беседы. Речи. Письма. – М., 1970
- Товстоногов Г. А. Зеркало сцены. В 2-х томах. – Л., 1984
- Туманишвили М. И. Режиссер уходит из театра. – М., 1983
- Чехов М. А. Литературное наследие. В двух томах. – М., 1986
- Щепкин М.С. Записки в 2-х томах. – М., 1986
- Эфрос А.В. Репетиция – любовь моя. – М., 1975
- Эфрос А. В. Продолжение театрального рассказа. – М., 1985
Додаткова література:
- Акимов Н. П. Театральное наследие. В 2-х томах. – Л.-М., 1978
- Барро Ж. Воспоминание для будущего., М., 1979
- Бобошко Ю. М. Гнат Юра. – К., 1979
- Бобошко Ю. М. Режисер Лесь Курбас. – К., 1987
- Бояджиев Г.Н. От Софокла до Брехта за сорок театральных вечеров. – М., 1967
- Ґротовський Є. Театр. Ритуал. Перформер / Переднє слово та упор. Б.Козак. – Львів: “Літопис”, 1999. – 185 с.
- Брук Пітер. Жодних секретів. Думки про акторську майстерність і театр / Перекл. з англ. Я. Винницької та О. Матвієнко, післямова Б. Козака. – Львів, 2005Стайн Дж. Сучасна драматургія в теорії та театральній практиці. У трьох томах. – Львів, 2003