Майстерність актора

Тип: Нормативний

Кафедра: театрознавства та акторської майстерності

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
17Іспит
26Іспит
56.5Залік
66.5Іспит
74.5Залік
84Немає

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
132Сатарова Ж. Г.КМА-11
132Воловецька Г. С.КМА-12
248Сатарова Ж. Г.КМА-11
248Воловецька Г. С.КМА-12
548Мисак Ю. О.КМА-31
680Мисак Ю. О.КМА-31
748Литвиненко Т. Й.КМА-41
850професор Козак Б. М.КМА-41
86Литвиненко Т. Й.КМА-41

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
148КМА-11Сатарова Ж. Г.
КМА-12Воловецька Г. С.
248КМА-11Сатарова Ж. Г.
КМА-12Воловецька Г. С.
548КМА-31Мисак Ю. О.
680КМА-31Мисак Ю. О.
748КМА-41Литвиненко Т. Й.
856КМА-41Литвиненко Т. Й.

Опис курсу

Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб виявити і розкрити творчу індивідуальність актора, виховати почуття творчої відповідальності, наполегливості, точності при виконанні сценічного завдання, а також прищепити здатність до самостійної роботи. Тому в курсі представлені процеси та інструменти, які потрібні для набуття високого кваліфікаційного рівня професійності актора.

Після завершення цього курсу студент буде :

Знати:

Основи системи Костянтина Станіславського.

Методи акторського виховання, розроблені реформатором українського театру Лесем Курбасом.

Творчість В. Мейєрхольда, Є. Вахтангова, А. Арто, Б. Брехта, О. Товстоногова, М. Мельтініса, П. Брука, В. Ґротовського, Є. Барби та інших видатних митців ХХ століття.

Вміти:

Використовувати у своїй роботі відкриті ними методологічні підходи і закони при розв’язанні творчих проблем.

Використовувати матеріал життєвих і мистецьких спостережень у роботі над етюдами та ролями.

Вивчати власну психофізичну природу відкривати у ній не опановані сторони і оволодівати ними.

Розвивати творчу уяву і фантазію, самостійну роботу думки.

Проводити самостійний розбір п’єси та ролі

Рекомендована література

Основна література:

  1. Варпаховський Л. В. Наблюдения. Анализ. Опыт. – М., 1978
  2. Василько В.С. Про перевтілення в мистецтво актора. – К., 1962
  3. Василько В.С. Фрагменти режисури. – К., 1976
  4. Вахтангов Е. Б. Материалы и статьи. – М., 1984
  5. Гиппиус. С.В. Гимнастика чуств. – М., 1967
  6. Голубовский Б. Г. Наблюдения. Этюд. Образ. – М., 1990
  7. Горчаков Н.М. Режиссерские уроки К.С. Станиславского., М., 1952
  8. Захава Б. Е. Мастерство актера и режиссера. – М., 1978
  9. Кнебель М. О. О действенном анализе пьесы и роли. – М., 1959
  10. Корогодский З. Я. Этюд и школа., М., 1975
  11. Корогодский З. Э. Первый год. Начало. – М., 1973
  12. Кропивницький М. Л. Збірник статей, спогадів, матеріалів., К., 1966
  13. Курбас Л. Спогади сучасників. Збірник статей. – К., 1969
  14. Курбас Л. “Березіль”: із творчої спадщини//Упорядкування і примітки М. Лабінського. – К., 1988
  15. Курбас Л. У театральній діяльності, в оцінках сучасників, документах// Упоряд. І примітки О. Зінкевич.: “Смолоскип”. – Балтімор-Торонто, 1989
  16. Мар’яненко І. О. Минуле українського театру. – К., 1953
  17. Мейерхольд В. Э. Творческое наследие. – М., 1978
  18. “Молодий театр”. Генеза, завдання. Шляхи. Статті, спогади, матеріали//Упорядкув. Вступна стаття М. Лабінського. – К., 1991
  19. Немирович-Данченко В. И. О творчестве актера. – М., 1984
  20. Паламишев А. М. Мастерство режиссера. Действенный анализ пиесы. – М., 1982
  21. Пилипчик Р. Я. Микола Садовський у спогадах сучасників. – К., 1984
  22. Ревуцький Дм. Живе слово. Теорія виразного читання для школи / Вступне слово В. Ревуцький, передмова Б. Козак, ред. Н. Бічуя – Львів: Вид-во ЛНУ, 2001. – 200 с
  23. Садовський І. К. Мої театральні згадки. – К., 1956
  24. Саксаганський П.К. Думи про театр. – К., 1956
  25. Станиславский К.С. Собрание сочинений в 8-и томах. – М, 1954-1967
  26. Таиров А.Я. Записка режиссера. Статьи. Беседы. Речи. Письма. – М., 1970
  27. Товстоногов Г. А. Зеркало сцены. В 2-х томах. – Л., 1984
  28. Туманишвили М. И. Режиссер уходит из театра. – М., 1983
  29. Чехов М. А. Литературное наследие. В двух томах. – М., 1986
  30. Щепкин М.С. Записки в 2-х томах. – М., 1986
  31. Эфрос А.В. Репетиция – любовь моя. – М., 1975
  32. Эфрос А. В. Продолжение театрального рассказа. – М., 1985

Додаткова література:

  1. Акимов Н. П. Театральное наследие. В 2-х томах. – Л.-М., 1978
  2. Барро Ж. Воспоминание для будущего., М., 1979
  3. Бобошко Ю. М. Гнат Юра. – К., 1979
  4. Бобошко Ю. М. Режисер Лесь Курбас. – К., 1987
  5. Бояджиев Г.Н. От Софокла до Брехта за сорок театральных вечеров. – М., 1967
  6. Ґротовський Є. Театр. Ритуал. Перформер / Переднє слово та упор. Б.Козак. – Львів: “Літопис”, 1999. – 185 с.
  7. Брук Пітер. Жодних секретів. Думки про акторську майстерність і театр / Перекл. з англ. Я. Винницької та О. Матвієнко, післямова Б. Козака. – Львів, 2005
  8. Стайн Дж. Сучасна драматургія в теорії та театральній практиці. У трьох томах. – Львів, 2003

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму