Вступ до театрознавства
Тип: Нормативний
Кафедра: театрознавства та акторської майстерності
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 5 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 32 | Новосад-Лесюк Х. Н. | КМТ-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 32 | КМТ-11 | Новосад-Лесюк Х. Н. |
Опис курсу
Мета: розкрити студентам загальні основи та принципи діяльності науки про театр, а також висвітлити найважливіші поняття об’єкту її дослідження – театрального мистецтва.
Завдання: зорієнтувати студента початкового курсу у складній структурі театрознавчої науки, навчити його відповідному науковому термінологічному апарату, познайомити із основними методами театрознавчої науки та сферами їхнього застосування.
У результаті вивчення даного курсу студент повинен
знати: історію становлення театрознавства як науки, основну теоретичну базу, принципи діяльності та центральні наукові праці в галузі театрознавства; найважливіші загальні ділянки дослідження – історія і теорія театру, аналіз постав і текстів; набутки у вивченні театрознавчої науки у вивченні таких елементів як актор, глядач і простір театру, а також різноманітні методи їх дослідження; сучасні міждисциплінарні дослідницькі ділянки науки театрознавства (медієзнавство, мистецтвознавство, етнологія).
вміти: володіти основами театрознавства, а також базовими теоретичними знаннями про об’єкти її дослідження, послуговуватись основним термінологічним апаратом в цілях подальшого застосування у теоретичному або практичному виді діяльності.
Рекомендована література
- Бальме, Крістофер. Вступ до театрознавства. – Львів: “ВНТЛ-Класика, 2008. – 269с.;
- Барба Е. Паперове каное/Пер. з англ. Микола Шкарабан. – Львів: Літопис, 2001. – 288с
- Бічуя Н. Тріада професій. Поважні висновки з короткого досвіду//Proscaenium. – 2002. – №2(3) – С. 78-80;
- Брук, Пітер. Жодних секретів. Думки про акторську майстерність і театр. Переклад з англ.. – Львів: 2005. – 136 с.
- Ґротовський Єжи. Театр, ритуал, перформер/ Переклад з польської. – Львів: Літопис, 2008. – 186с.
- Клековкін, О. Theatrica. Старовинний театр у Європі від початків до кінця XVIII століття : лексикон. – К. : АртЕк, 2009. – 568 с.
- Міхалік Я. Як писати історію театру?// Proscaenium. – 2002. – №3(4). – С.27-33;
- Паві, Патріс: Словник театру. – Львів, 2006. – 640с.;
- Юрковський Г. Мімезис – між монізмом і дуалізмом//Proscaenium. – №3(12), 1(14), 23(15-16)
Допоміжна
- Антонович Д. Триста років українському театру. – Прага, 1925
- Арто, А. Театр и его двойник – М., 1993
- Клековкін О. До окреслення лексеми “театр”// Вісник львівського ун-ту. – 2003. – Вип.3. – С.3-14;
- Курбас Л. Лекції з практики сцени. Питання простору, часу й ритму в мистецтві. Про сучаний темп і ритм// Курбас Л. Березіль: із творчої спадщини. – К., 1988
- Лужницький Григор: Український театр. Наукові праці, статті, рецензії: Збірник праць у 2 томах. — Львів: 2004
- Макаренко, Герман. Музика і філософія: Шопенгауер, Вагнер, Ніцше. – К.: Факт, 2004. – 152с.
- Паламарчук Оксана: Музичні вистави Львівських театрів (1776-2001). – Львів, 2007. – 448с.
- Alter, John. A sociosemiotic theory of theatre/University of Pennsylvania Press. – 1990. – 296 p.
- Festivalising!: Theatrical Events, Politics and Culture//The Johns Hopkins University Press. – NY, 2007. – 431p.
- Grotowski Jerzy. Teksty z lat 1965-1969.- Wroclaw, 1999. – 228s.
- Gunter Gebauer, Christoph Wulf. Mimesis, culture, art, society /University of California Press. – 1996. – 400 p.
- Helbo Andre. Theory of Performing Arts (Critical Theory)// John Benjamins Publishing Co. – 1987. – 153p.
- Leach, Robert. Theatre studies: the basics// NY: Routledge, 2008. – 208p.
- Pfister, Manfred. The theory and analysis of drama (European Studies in English Literature)/ Cambridge University Press. – 1991. – 360 p