Вокал 026 Сценічне мистецтво (Акторське мистецтво драматичного театру і кіно, магістратура)
Тип: Нормативний
Кафедра: музичного мистецтва
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 3 | Іспит |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | КМА-1м | Бень Г. Л., Шепель А. Є. |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином, щоб студент вмів включатись у творчий процес, розуміти і передавати внутрішній зміст музично-вокального твору, вміти слухати себе на сцені, підтримувати цілковитий контакт з акомпаніатором, аудиторією. Студент повинен бути ознайомлений зі стильовими особливостями вокальних та театральних жанрів – народна пісня, пісня а капела, романс, сучасна естрадна пісня, мелодекламація, водевіль, мюзикл, музичні вистави; вміти добирати засоби виразності для
передачі художнього замислу, а також, вміти рухатись по сцені і співати, легко переходити від співу до мовлення і навпаки, володіти технікою вокально-творчого спокою.
Метою курсу є удосконалення та розвиток голосових і художньовиконавських даних студентів, майбутніх високопрофесійних акторів театру і кіно. Вокально-технічне навчання органічно поєднується з художнім розвитком і ґрунтується на принципах поступовості, послідовності, науковості в оволодінні співацькою культурою. В результаті навчання студенти набувають теоретичні знання з даного предмета, вокально-технічні навички, уміння аналізувати й корегувати звучання власного голосу, уміння різноманітними методами і прийомами розкривати зміст художнього образу.
Після вивчення навчальної дисципліни «Вокал» здобувачі вищої освіти повинні
а) знати:
– особливості процесу звукоутворення, акустичні якості звуку, правила орфоепії у співі, стильові особливості вокальних та
театральних жанрів, володіти трьома манерами звукоутворення, берегти голосовий апарат від захворювань;
– техніку вокально-творчого спокою (тобто, бути впевненим у своїх силах і можливостях, впевненим в успішному виконанні будь-якого технічного і творчого завдання, будучи в стані творчого збудження і захоплення, не мати відчуття напруженості, скутості, нервозності);
– навички співу в ансамблі, дуеті;
б) вміти:
– самостійно працювати над голосом і вокальним твором;
– набувати стійких вокальних уявлень про якість звучання власного голосу;
– розвивати активний вокальний слух, музикальність, вокальну ерудицію (стосовно вокального репертуару) та вміти її доцільно використовувати в театрі чи на естраді.
Рекомендована література
1. Бень Г. Методика вокального виховання майбутнього актора драматичного театру/ Галина Бень // Науково – методичний збірник. – Львів : Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка, 2016. 200 с.
2. Боднарчук А. Я. Методика формування вокально-виконавських навичок студентів мистецьких спеціальностей засобами естрадної пісні / Науковий збірник.- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, Одеса: Випуск 3, 2020.
3. Можайкіна Н. С. Методика викладання вокалу / Можайкіна Н. С. // Навчальний посібник.- „ Ліра-К”, 2021.
4. Фоломєєва Н. А. Особливості різних методик голосоутворення та вокальних прийомів, які використовуються в процесі фахової підготовки у ННІ культури і мистецтв / Архіваріус.- Київ : Serenity-Group. № 9, 2016.
5. Бень Г. Л. Етапи створення вокально-сценічного образу у процесі навчання зі студентом-актором. Etapy budowania wokalno-scenicznej postaci w procesie pracy ze studentem-aktorem / Галина Бень // Наукова стаття.- Львівсько-Ряшівські наукові зошити №1, 2013.
6. Бень Г. Л. Деякі аспекти роботи педагога над усуненням вокальних недоліків у студентів-акторів/ Галина Бень // Вісник Львівського університету.- Львів, 2015.
7. Бень Г. Особливості роботи над вокальним номером у драматичній виставі та вокальною партією у музичній виставі зі студентом –актором/ Галина Бень // Вісник Львівського університету. – Львів, 2018. – С.3-11 – (Серія мистецтвознавство, Вип. 18) http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/artstudies/issue/view/441
Додаткова література:
1. Гринь Л. Діагностика сформованості вокального голосу майбутнього актора/ Наукове видання // LAP LAMBERT Academic Publishing, 2018.
2. Дорошенко В. Сольний спів як засіб виховання актора: навч. метод. посіб. / В. Дорошенко.- Харків: Колегіум, 2010.
3. Дрожжина Н. Вокальне мистецтво естради: історія, теорія, практика / Навчальний підручник // Видавництво «Естет Принт», 2019.
4. Дрожжина Н. Теоретико-методичні засади естрадно-джазового співу / Навчально-методичний посібник.- Харків : Естет Принт, 2019.
5. Бень Г. Вокальна культура актора Драматичного театру / Галина Бень // Просценіум. – 2012. – № 1/3 (32/34). – С. 117–121.
6. Бень Г. Про організацію вокальних занять зі студентом-актором / Галина Бень // Вісник Львівського університету. – Львів, 2013. – С. 65–71. – (Серія мистецтвознавство, Вип. 13). http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10
&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S
21STR=VLNU_Mistec_2013_13_9
5. Ben H. Richard Berkeley’s-Master-class, Or the Recihes of singing science from the British Professor . Друкується за: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www. Vocalisten nl/2015/12/14/richard-berkeleys-master-classartikel/ (Гаазька Академія Вокалу і Танцю)