Дисципліни музичного мистецтва
Тип: Нормативний
Кафедра: музичного мистецтва
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 4 | Іспит |
10 | 5 | Немає |
11 | 2 | Іспит |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 48 | КМО-1м | Штурмак-Яремишин І. В., Голубейко Н. М. |
КМО-1м | |||
10 | 48 | КМО-1м | Штурмак-Яремишин І. В., Голубейко Н. М. |
КМО-1м | |||
11 | 24 | КМО-2м | Приймак С. І., Голубейко Н. М. |
КМО-2м | Швецова М. М. | ||
КМО-2м | Скалозубов Г. С. |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб вміти творчо мислити, самостійно поповнювати свої знання, орієнтуватись у бурхливому потоці наукової інформації.. Тому у курсі представлено як огляд концепцій видів досліджень, так і процесів та інструментів, які потрібні для підвищення рівня наукової підготовки в галузі професійної педагогічної діяльності.
Метою навчальної дисципліни є підготовка студентів до майбутньої професійної діяльності, подальший розвиток набутих на попередніх курсах інструментально-виконавських умінь, опанування фактурою твору для поглибленого музикознавчого аналізу й використання набутих знань у педагогічній практиці.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- раціональні методи розучування та роботи над музичними творами,
- стильові та жанрові особливості фортепіанної музики,
- характеристики засобів музичної виразності (метро-ритм, артикуляція, динаміка, агогіка, тембр, туше, педалізація),
- аплікатурні принципи як засіб вирішення відповідних художніх завдань,
- навчально-методичну, музикознавчу, психолого-педагогічну літературу для змістовного аналізу музичних творів,
- нотні позначення, специфічні для даного інструмента;
вміти:
- осягнути художню ідею на основі жанрово-стильоваго аналізу твору,
- володіти виконавським матеріалом різних епох і стилів світової і вітчизняної культури,
- використовувати виразові можливості музичного інструмента,
- грамотно педалізувати музичний твір,
- усно представити музично-теоретичний та виконавський аналіз музичних творів,
За кваліфікацією: вокал оволодіння методикою вокального звукоутворення, оволодіти методикою формування артикуляційних та дикційних вмінь, оволодіти основами вокальної педагогіки;
хорове диригування: моделювання хорового звучання, методи управління хоровим колективом, вивчення творів всесвітньо-класичної спадщини, знати шкільний пісенний репертуар та репертуар практики роботи з хором.
Рекомендована література
Основна література:
- Гаккель Л. Фортепианная музыка ХХ века. – Ленинград: Советский композитор, 1990. – 288 с.
- Кашкадамова Н. Фортепіанне мистецтво у Львові. –Тернопіль: Астон, 2001. – 400 с.
- Кияновська Л. Стильова еволюція галицької музичної культури ХІХ- ХХ ст. –Тернопіль: Астон, 2000. – 340 с.
- Козаренко О. Національна музична мова в контексті постмодернізму // Наукові записки. Серія “Мистецтвознавство”. ‑ Тернопіль, 1999. ‑ Вип. 1. –С. 9–
- НейгаузГ. Г. Об искусстве фортепианной игры. – М.: Музыка, 1967. – 265 с.
- ЦыпинГ. М. Музыкант и его работа. – М.: Сов. композитор, 1988. – 384 с.
- Шнабель А. Моя жизнь и музыка // Исполнительское искусство зарубежных стран. Вып. 3. – М., – С. 146.
Допоміжна література:
- Задерацький В. Про природу та історичну функцію стилю Мирослава Скорика // Мирослав Скорик . ‑ Львів, 1999. – С. 5–
- Кияновська Л. Творчість Василя Барвінського і художні стилі XX ст. // Василь Барвінський і українська музична культура. – Тернопіль, 1998. – С. 15– 18.
- Кияновська Л. Син століття Микола Колесса в українській культурі ХХ ст. – Львів: Вид‑ во НТШ, 2002. – 293 с.
- СалданС. О. Фортепіанна мініатюра у творчості львівських композиторів Українське мистецтвознавство. №33. — Київ: – Вид. “Музична Україна”, 2004. – С.287-296.
Нотний матеріал
- Барвінський В. Сонати. – К., 1990. – 64 с.
- Барвінський В. Твори для фортепіано. Упорядник С. С. Павлишин. – К., – 158с.
- Бах Й. С. Добре темперований клавір. 48 прелюдій та фуг. Том І. Редакція Б. Муджеліні. – К., 1973. – 125 с. Т. II – К., 1994. – 134 с.
- Бах Й. С. Двоголосні інтенції. – К., 2004. – 31 с.
- Бах Й. С. Маленькі прелюдії та фуги. – К., 1993. – 48 с.
- Бетховен Л. Вибрані фортепіанні твори. – К., 1975. – 68 с.
- Бетховен Л. П’єси для фортепіано. – К., 1993. – 79 с.
- Бетховен Л. 32 сонати для фортепіано. Т.І. – Москва, 1989. – 303 с. Т 9. – 1991. – 344 с.
- Бортнянський Д. Сонати. – Ленинград, 1989. – 27 с.
- Виборні етюди російських композиторів. – К., 1987. – 134 с.
- Гаврилин В. Пьеси. Для фортепиано. Т.І. – Москва, 1996. – 44 с.
- Гайдн Й. Сонаты для фортепиано. – Москва, 2008. – 164 с.
- Гедике А. Двенадцать мелодических этюдов. – Москва, 1999. – 45 с.
- Глинка М. Пьесы. – Ростов – на – Дону, 1998. – 72 с.
- Гречанинов А. Детский альбом. Бусинки. – Москва, 1988. – 31 с.
- Григ Э. Лирические пьесы. – Москва, 2006. – 202 с.
- Гріг Е. Поетичні картинки для фортепіано. – К., 1967. – 18 с.
- Кабалевський Д. Фортепианная музыка для детей и юношества. – Москва, 1974. – 28 с.
- Клементі М. Сонатини. – К., 1993. – 23 с.
- Косенко В. 24 дитячі п’єси для фортепіано. Редакція М. Б. Степаненка. – К., 1994. – 62 с.
- Левченко Л. Музичне джерельце. Збірка музичних творів. Випуски 1,2,3,4. – Харків, 2004 р.
- Лешгорн А. Этюды, соч. 65. – Москва, 2005. – 31 с.
- Мошковский М. 15 Виртуозных этюдов, соч. 72. – Москва, 1994. – 23с.
Інформаційні ресурси
http://www.big-library.com.ua/book/6_Istoriya_ykrainskoi_kyltyri/
http://krai.lib.kherson.ua/a1-peopl-1.htm
http://www.ukrainians-world.org.ua/
http://exlibris.org.ua/greathistory/r38.html
http://notes.tarakanov.net/vokjazz.htm – джазові ноти для солістів http://www.piano.ru/library.html – бібліотека фортепіанних нот