Виробнича (переддипломна) практика (025 Музичне мистецтво). Рік вступу 2023

Тип: Нормативний

Кафедра: музикознавства та хорового мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
116Диференційований залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
11180КММ-2мдоцент Коломиєць О. І.

Опис курсу

Виробнича (переддипломна) практика передбачена для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 025 Музичне мистецтво, для освітньої програми «Музикознавство».

Виробнича (переддипломна) практика магістрів є обов’язковою для здобуття рівня магістра зі спеціальності 025 Музичне мистецтво та має на меті набуття студентом необхідних знань для проведення наукової роботи. Вона поглиблює здобуті попередньо знання з музикознавчих дисциплін різного типу і є фундаментальною складовою у посиленні науково-дослідницької підготовки студентів.

Виробнича (переддипломна) практика формує компетентності цілісного уявлення про наукову діяльність і є важливою складовою частиною підготовки студентів університету до майбутньої професійної діяльності науковця та педагога. Виробнича (переддипломна) практика стимулює формування особистості майбутнього науковця-дослідника у галузі музикознавства, вчить застосовувати теоретичні знання набуті упродовж вивчення як нормативних, так і вибіркових дисциплін у практичній пошуковій діяльності.

Мета проведення виробничої (переддипломної) практики полягає в тому, щоб магістри мали змогу застосувати набуті теоретичні знання безпосередньо у процесі індивідуальної дослідницької роботи.

Основною ціллю виробничої (переддипломної) практики є вирішення певної конкретної наукової проблеми методом дослідження. Для цього практиканти здобувають певну наукову інформацію, аналізують та узагальнюють її. Практика передбачає для вирішення певних наукових завдань застосування персонального компʼютера та новітніх програм та технологій.

Після завершення цього курсу студенти будуть

знати:

  • сучасні методи джерелознавчих досліджень;
  • методологію проведення музикознавчих досліджень;

вміти:

  • самостійно планувати та проводити наукове дослідження;
  • узагальнювати та представляти результати наукових досліджень;
  • працювати з джерелами різного типу та фахово опрацьовувати їх;
  • писати наукові тексти різних жанрів та форматів у галузі музикознавства;
  • готувати та виголошувати наукові доповіді.

В результаті успішного проходження виробничої практики студент набуде

загальні компетентності:

ЗК1. Здатність спілкування іноземною мовою.
ЗК7.Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК9. Здатність працювати автономно.

та спеціальні фахові компетентності:

ФК4. Здатність інтерпретувати художні образи у музикознавчій, виконавській, педагогічній діяльності.
ФК6. Здатність викладати спеціальні дисципліни в закладах освіти з урахуванням цілей навчання, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти.

Програмні результати навчання (ПРН):

ПРН7. Володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Бірта Г. О. Методологія і організація наукових досліджень. К. : «Центр учбової літератури», 2014. 142 с.
  2. Гаровський В.А. Наукові дослідження в галузі музикознавства. К.: Фокус, 2015. 163 с.
  3. Граб У. Музикологія як університетська дисципліна: львівська музикологічна школа Адольфа Хибінського (1912–1941). Львів: Видавництво УКУ. 2009. 177 с.
  4. Корягін М. В. Основи наукових досліджень: навч. посіб. /М. В. Корягін, М. Ю. Чік. Київ: Алерта, 2014. 620 с.
  5. Костюкевич В.М. Основи науково-дослідної роботи магістрантів та аспірантів у вищих навчальних закладах. Вінниця: ТОВ «Нілан – ЛТД», 2016. 554 с.
  6. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010. 352 с.
  7. Скринник-Миська Д. Методологічний дискурс у мистецтвознавстві: культурологічний аспект / Народознавчі зошити. 2012. No 1. С. 90–96.
  8. Стеченко Д.М. Чмир О.С. Методологія наукових досліджень: Підручник. 2- ге вид., перероб. і доп. К.: Знання, 2011. 310 с.
  9. Козаренко О. Феномен української національної музичної мови. – Львів: Вид. НТШ, 2011. – 285 c.
  10. Павлишин С. Музика двадцятого століття: Навчальний посібник. – Львів: БаК, 2005. – 232 с.
  11. Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник. 7-ме вид., стер. Київ: Знання, 2011. 310 с.

Додаткова література:

  1. Білуха М.П. Основи наукових досліджень. К.: Вища школа, 2001. 271 с.
  2. Василенко Р.В. Методологія наукових досліджень. Тернопіль: Вістря, 2010. 258 с.
  3. Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. Методи наукових досліджень: Навч. посібник. Х.: НТУ «ХПІ», 2009. 142 с.
  4. Корбутяк В.І. Методологія системного підходу та наукових досліджень: Навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2010. 176 с.
  5. Корній Л. Деякі теоретичні питання музично-історичного джерелознавства // Українське музикознавство. науково-методичний збірник. 2006. Вип. 35. 5 – 14.
  6. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2011. 206 с.
  7. Луговий В. І. Вища освіта через дослідження: концептуальні засади здійснення й оцінювання / В. І. Луговий, Ж. В. Таланова // Вища освіта України: тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. Т. 1. 2012. No 3. С. 16–28.
  8. Міжнародні правила цитування та посилання в наукових роботах. 2020. https://ula.org.ua/images/uba_document/programs/academ_integrety/Academ_4_12_ red1.pdf
  9. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково- дослідницької діяльності. Підручник, К., Знання-Прес. 2002. 295 с.

Силабус:

Завантажити силабус