Основи музичної інклюзивної освіти і виховання

Тип: Нормативний

Кафедра: музичного мистецтва

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
63Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
616КМО-31, КМО-32

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
616КМО-31
КМО-32

Опис курсу

Метою вивчення нормативної дисципліни «Основи інклюзивної музичної освіти і виховання» – розкрити сутність поняття «інклюзивний
потенціал музичної освіти»; окреслити перспективні шляхи підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до використання змісту, форм,
методів інклюзивного музичного навчання дітей.
Цілі курсу: формування і розвиток у майбутніх вчителів нестереотипного мислення, художнього смаку, педагогічних вмінь та навичок, необхідних
для якісної організації і творчого проведення уроків, а також різноманітних позакласних заходів у самостійній педагогічній діяльності.
Програма курсу направлена на художньо-педагогічну і психологічну підготовку фахівців напряму підготовки 014.13 середня освіта (Музичне
мистецтво) і побудована на основі розширення і поглиблення можливостей застосування музичної діяльності, що полягає в засвоєнні методів
включення в активне суспільне життя дітей з психо-емоційними порушеннями, внаслідок військовиї дій.

Рекомендована література

Основна література:
1. Андрющенко В. П. Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів
до музично-естетичної діяльності : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04.
Одеса, 2000. 20 с.
2. Бекетова Ю. В. Особливості впливу музики на дітей з особливими потребами.
URL : https://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2009- 03/09byvcsn.pdf
Гельбак А. М. Музикотерапія у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами
: навч.-метод. посіб. Кропивницький : КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського»,
2019. 50 с.
3. Драганчук В. М. Музична психологія і терапія : навч. посіб. для студ. спец.
«Музичне мистецтво». Луцьк : Східноєвр. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. 230 с
4. Золотарьова А. Музично-терапевтичні ігри як засіб оздоровлення
молодших школярів. Мистецтво та освіта. № 4. 2011. С. 28-41.
: дис… канд. пед. наук. Вінниця, 2005. 246 с.
5. Поліхроніді А.Г. Поліхроніді А. Г. Підготовка майбутніх учителів музичного
мистецтва до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти. – На правах
рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних
наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. –
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний
університет імені К. Д. Ушинського», Одеса, 2021.
6. Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: від основ до практики: монографія / А.
А. Колупаєва, О. М. Таранченко. Київ: ТОВ «АТОПОЛ», 2016. 152 с.
7. Овчаренко Н. А. Тезаурус наукового дослідження музичної освіти.
8. Малашевська І.А. Гуманізація змісту освіти засобами музикотерапії.
Матеріали Міжнародної інтернет-конференції «Регіональні культурні, 242
мистецькі та освітні практики». 12-14 березня 2014 р. Переяслав –
Хмельницький. Мелітополь : В-во МДПУ імені Б. Хмельницького, 2014. С.
52-55.
9. Музична освіта: філософський, мистецтвознавчий та педагогічний
наголоси: монографія / За ред. Н. А. Овчаренко, Я. В. Шрамка. Кривий
Ріг: ФО-П Чернявський Д. О., 2018. 300 с.
10. Поліхроніді А. Г. Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до
професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти : дис. … канд. пед. наук
:13.00.04. Одеса, 2021. 241 с.
11. Руденко С. Музикотерапія на заняттях з дітьми дошкільного віку.
Музичний керівник. 2013. № 7. С. 19-26.
12.Федій О.А. Теорія і практика підготовки педагогів до використання засобів
естетотерапії у професійній діяльності : автореф. дис… доктора пед. наук.
К., 2010. 40 с.
Додаткова література:
1. Калька Н., Ковальчук З. (2020). Практикум з арт-терапії: навч.-метод.
посібник. Ч. 1. 232 с.
2. Козаренко О. Феномен української національної музичної мови. Л., 2000.
146 с.
3. Костенко Л. Гуманітарна аура нації, або Дефект головного дзеркала. Л.:
Видавничий центр ЛНГУ ім. І. Франка, 2001. – 52 с.
4. Порошенко М.А. Інклюзивна освіта – навчальний посібник. Київ : ТОВ
«Агенство «Україна», 2019. 300 с.
5. Салдан С. Музична евритмія Рудольфа Штайнера : до історії виникнення.
Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку.
Мистецтвознавство. 2018. Вип. 28. С. 120-125.
6. Суханцева В.К. Музика як світ людини. К.: Факт, 2000. 176 с.
7. Суханцева В.К. Категорія часу у музичній культурі. К. : Либідь, 1990.
184 с.
Інформаційні ресурси
1. Концепція розвитку інклюзивної освіти : Наказ Міністерства освіти і
науки України від 01.10.2010 № 912. URL:
https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya
2. Інклюзивне навчання. URL : https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivnenavchannya
3. Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у
закладах загальної середньої освіти. Постанова КМ України від 15 вересня
2021 р. № 957. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/957-2021-
%D0%BF#
4. Україна. Інклюзія. Фахівцям. URL : https://ircenter.gov.ua/staticpages/manuals_and_textbooks
5. Інклюзивно-ресурсні центри. URL : https://mon.gov.ua/ua/dlyabatkiv/karta-irc-ta-zakladiv

Силабус:

Завантажити силабус