Маркетинг соціокультурної діяльності

Тип: Нормативний

Кафедра: соціокультурного менеджменту

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
52Немає
62Іспит
52Немає
62Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
516професор Гнаткович О. Д.КМД-31
616професор Гнаткович О. Д.КМД-31

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
516КМД-31професор Гнаткович О. Д.
616КМД-31професор Гнаткович О. Д.

Опис курсу

Інформація про курс

Курс розроблено таким чином, щоб надати студентам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб оволодіти методологією маркетингу та опанувати концептуальні основи її застосування у соціокультурній діяльності. Тому у курсі представлено як огляд концепцій маркетингу, так і процесів та інструментів, які потрібні для практичного використання його концептуальних положень у практиці господарювання в сфері культури.

Курс викладається на денній і заочній формі навчання.

Відеоконфереції курсу на час дистанційного навчання

Денна форма

Заочна форма

Мета та цілі курсу

Мета – на основі використання найновіших здобутків сучасного маркетингу та інших галузей знань сформувати у студентів системні знання наукових основ маркетингу соціокультурної діяльності та глибоке розуміння теоретичних засад і практичних аспектів розвитку цього напряму діяльності у сфері культури, а також оволодіння майбутніми фахівцями навичками самостійної роботи й використання методів, прийомів і технології маркетингу у соціокультурній діяльності.

Цілями курсу є:

  • набуття студентами знань з теоретичних та методологічних основ маркетингу соціокультурної діяльності, опанування концептуальних положень з маркетингової діяльності та управління об’єктами соціокультурної сфери в умовах ринку;
  • формування в студентів уявлень щодо сутності, функцій та особливостей маркетингу у соціокультурній сфері, моделювання процесів маркетингової діяльності;
  • оволодіння студентами технологією сучасного маркетингу і формування мотиваційних умов для клієнтів у маркетинговому середовищі;
  • набуття студентами навичок аналізу ефективності маркетингової діяльності у соціально-культурній сфері та управління процесами реалізації культурного продукту в умовах ринку;
  • опанування студентами практичного досвіду використання маркетингу на основі ознайомлення зі специфікою й здобутками маркетингової діяльності у різних складових соціокультурної сфери.

Очікувані результати навчання

Відповідно до Освітньо-професійної програми 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у результаті вивчення навчальної дисципліни «Маркетинг соціокультурної діяльності» студент повинен набути компетентності:

ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК9. Здатність працювати в команді.

ЗК10. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

ЗК16. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК18. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії га закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ФК1. Здатність критично усвідомлювати взаємозв’язок між культурними, соціальними та економічними процесами.

ФК6. Здатність планувати, управляти та контролювати виконання поставлених завдань та прийнятих рішень.

ФК11. Здатність виявляти, використовувати, інтерпретувати, критично аналізувати джерела інформації в області менеджменту соціокультурної сфери.

ФК14. Здатність організовувати роботу з різними стейкхолдерами соціокультурної діяльності. Працювати зі спільнотою на місцевому, регіональному, національному рівнях.

Програмними результатами навчання на курсі є:

ПРН3. Організовувати професійний час.

ПРН13. Обґрунтовувати управлінські рішення.

ПРН15 Вміти встановлювати діалог з різними професійними суб’єктами та групами.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати: загальні принципи, основні методи та прийоми маркетингу соціокультурної діяльності, створення та функціонування маркетингових структур соціокультурної сфери, оптимального управлення маркетинговими процесами; зміст понять: маркетинг, ринок, маркетингова діяльність, управління, регулювання, економічна діяльність, соціокультурна діяльність, маркетинг соціокультурної діяльності;

вміти: раціонально та ефективно використовувати технології маркетингу у різних сферах соціокультурної діяльності, створювати оптимальні організаційно-економічні умови для функціонування соціокультурних структур та об’єктів в ринкових умовах, організовувати надання культурних послуг та дистрибуцію культурних товарів.

Ключові слова

Маркетинг, маркетингова діяльність, соціокультурна діяльність, маркетингове середовище, маркетингові дослідження, ринок, маркетинговий менеджмент, продавець, покупець, клієнт, споживач, попит, пропозиція, ціна, потреба, реклама, PR, товар, товарна політика, цінова політика, цінові ризики, торгівля, роздрібна та гуртова торгівля, політика просування товару, цифрова економіка, цифровізація, гейміфікація.

Теми

Тема 1. Сутність маркетингу соціокультурної діяльності та його сучасна концепція.

Тема 2. Класифікація маркетингу соціокультурної діяльності.

Тема 3. Характеристика маркетингового середовища.

Тема 4. Маркетингові дослідження.

Тема 5. Маркетингова товарна політика.

Тема 6. Маркетингова цінова політика.

Тема 7. Маркетингова політика продажу.

Тема 8. Маркетингова політика просування.

Тема 9. Фундаментальні тренди сучасного маркетингу соціокультурної діяльності: перехід влади до спільнот клієнтів.

Тема 10. Парадокси маркетингу в спільнотах клієнтів.

Тема 11. Впливові цифрові субкультури.

Тема 12. Маркетинг у цифровій економіці.

Тема 13. Новий шлях покупця у цифровій економіці.

Тема 14. Показники результативності маркетингу соціокультурної діяльності.

Тема 15. Людиноцентричний маркетинг та привабливість бренду.

Тема 16. Маркетинг залучення та зв’язок клієнта з брендом.

 

Детальніше у Силабусі курсу “Маркетинг соціокультурної діяльності”

 

Рекомендована література

Основна:

  1. Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. К. : Видавнича група КМ-БУКВ, 2018. 208 с.
  2. Попова Н. В. Маркетинг : підручник. Х. : Діло, 2016. 300 с.
  3. Гаркавенко С. С. Маркетинг : підручник. К. : Лібра, 2007. 720 с.
  4. Турченок М. О., Швець М. Д. Маркетинг : підручник. К. : Знання, 2011. 318 с.
  5. Петруня Ю. Є. Маркетинг : навчальний посібник. К. : Знання, 2010. 351 с.

Додаткова:

  1. Балабанова Л. В. Маркетинг : підручник. К. : Знання-Прес, 2004. 645 с.
  2. Гіп Гагоорт. Менеджмент мистецтва. Підприємницький стиль. Львів: Літопис, 2008. 360 с.
  3. Гончаров С. М., Кушнір Н. Б. Практикум з маркетингу : навчальний посібник. К. : Центр учбової літератури, 2012. 208 с.
  4. Гончарук Я. А., Павленко А. Ф., Скибінський С. В. Маркетинг : навчальний посібник у тестах. К. : КНЕУ, 2004. 392 с.
  5. Діброва Т. Г., Гагаріна І.І. Комунікаційна сутність спонсорського маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», 2012. URL: http://economy.kpi.ua/uk/node/385.
  6. Катаєв А.В. Маркетинг: навчальний посібник. Х. : Діалог, 2016. 292 с.
  7. Комплекс маркетингу. Вільна енциклопедія маркетингу. URL: http://www.themarketing4all.info/6-kompleks-marketinga.html.
  8. Корольчук О.П., Шульгіна Л. М. Маркетинг. Ситуативні, творчі та контрольні завдання : практикум. К. : КНТЕУ, 2003. 259 с.
  9. Куценко В.М. Маркетинговий менеджмент : навчальний посібник. К. : МАУП, 2003. 184 с.
  10. Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент : навчальний посібник. К. : КНЕУ, 1998. 276 с.
  11. Руделіус Р., Азарян О. М., Бабенко Н. О. та ін. Маркетинг : підручник / ред.-упор. О. І. Сидоренко, Л. С. Макарова. К. : Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні, 2008. 648 с.
  12. Маркетинг : бакалаврський курс : підручник / за заг. ред. С. М. Іляшенка. Суми : Університетська книга, 2009. 234 с.
  13. Маркетинговий менеджмент : навчальний посібник / за ред. Л. В. Балабанової. К.: Знання, 2004. 354 с.
  14. Павленко О. Ф., Войчак А. В. та ін. Маркетинг : підручник. К. : КНЕУ, 2008. 600 с.
  15. Сухоліт Н. Сучасний український арт-ринок: моделі відносин. Українське мистецтво. 2004. № 3. С. 34-43.

Інтернет-джерела:

  1. Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua
  2. Львівська національна наукова бібліотека України імені В.Стефаника. URL: http://www.lsl.lviv.ua
  3. Наукова бібліотека ЛНУ імені Івана Франка. URL: https://lnulibrary.lviv.ua
  4. Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. URL: http://elib.nakkkim.edu.ua
  5. Енциклопедія сучасної України. URL: https://esu.com.ua
  6. Верховна Рада України. URL: http://www.rada.gov.ua
  7. Президент України. URL: https://www.president.gov.ua
  8. Кабінет Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua
  9. Міністерство культури та інформаційної політики України. URL: https://mkip.gov.ua
  10. Державний комітет статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua
  11. ДУ “Інститут економіки і прогнозування НАН України”. URL: http://www.ief.org.ua
  12. ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М.І.Долішнього НАН України”. URL: http://www.ird.gov.ua
  13. Асоціація культурних індустрій. URL: http://culture.in.ua
  14. Українська асоціація маркетингу URL: http://uam.in.ua
  15. Український культурний фонд. URL: https://ucf.in.ua URL: https://www.youtube.com/channel/UCMaxy8Gs6s-8CG3Vj0faBvA
  16. Культура і регіони : інформаційний дайджест Міністерства культури та інформаційної політики України. URL: https://www.dnmczkmo.org.ua/dajdzhest-kultura-i-regiony

Матеріали

  1. Е-курс «Маркетинг соціокультурної діяльності» на платформі MOODLE

Силабус: "Маркетинг соціокультурної діяльності"

Завантажити силабус